Barefootsektionen

Välkommen till Barefoot Team!

Alsterbro Barefoot Team är en barfotaklubb som håller till på Hindsjön i Alsterbro. Vi är idag den mest aktiva klubben i Sverige och producerar många nya barfota åkare. Vi har åkare i klubben i alla åldrar en del åker motions, en del åker på hemmaplan medans andra i klubben tävlar på nationella och internationella tävlingar och mästerskap.

Tävling och träning är roligt men vi bedriver också en omfattande prova på verksamhet av vattensporter som sup-brädor, vattenskidor, kanot, kajak, trampbåt osv. Under hela sommarlovet har vi sommaranställda ungdomar som driver verksamheten med träningar, uthyrning och kioskverksamhet. Vinsten är att aktivera såväl barn och ungdomar som vuxna fysiskt. Därför håller vi nere kostnaderna och varje onsdag under sommarlovet har vi gratis prova på aktiviteter för barn och ungdomar i samarbete med Fryshuset i Nybro. I övrigt hjälper vi gärna till med svensexor, möhippor, företagsevent med mera. Ett besök hos oss är väl värt resan hit till vackra Hindsjön och Alsterbro.

Följ oss för att ta del av allt roligt som händer i klubben på vår facebook sida Alsterbro Barefoot Team.

barefoot@alsterbroif.se