Sista matchen mot Påryd

4 oktober, 2022 Fotboll

Sista matchen för säsongen och det var inte vilka som helst som stod på andra sidan utan serievinnaren Påryd på bortaplan.
Verkligen en utmaning och med mycket sjukdomar och annan frånvaro så blev det en ännu större utmaning för truppen.
Vi kämpade på bra men lite turligt gör Påryd 1-0 efter en hörna. Vi kämpar på och i en visserligen ganska avslagen match så spelar vi ändå bra bakåt och inga fler mål innan paus.
Vi jobbar och sliter även i andra halvlek och skapar väl någon chans också framåt samtidigt som Påryd såklart också gör det och Robban får stå för ett par fina räddningar i målet.
Med fem min kvar så får Sebbe en kalasträff och bollen går uppe vid stolpkrysset. Bollen glider tyvärr längs med mållinjen men vill inte över linjen. Det avslutet var värt något bättre.
Inga fler mål och matchen slutar 1-0.
Grymt kul med så många unga i dagens match som gjorde det superbra. Wilgot fick hoppa in och gjorde det jättebra, Svante slet på sin kant hela matchen och alla unga tog verkligen för sig. Härligt!
Det kommer en liten sammanfattning av säsongen lite längre fram.
Nu är alla förtjänta av lite vila och höst mys.