Matchen mot Torsås

24 augusti, 2022 Fotboll

Lördagen bjöd på en ny viktig match och denna gången gästades vi av Torsås.
Vi hade pratat innan om att ta med oss den andra halvleken från Fredriksskans och försöka hålla den ångan uppe direkt från start till den här matchen. Vi lyckades väl sådär, eller okej. Det var ett Torsås som började piggast och hade mer boll och vi var inte riktigt på tårna.
Det jämnades ut något med tiden och på en hörna vi skaffat oss så lyckas Viktor komma högst i duellen och 1-0 till hemmalaget.
Efter eget mål är man som mest sårbar brukar det heta och bara någon minut senare så lyckas Torsås skaffa sig en straff när vi inte riktigt får undan bollen. Tveksam minst sagt men domaren dömer och straffen förvaltas i mål och 1-1 står det i paus.
Andra halvlek blir ganska jämn och det märks att det är en match med viktiga poäng på spel. Ganska hafsig fotboll och lite ströchanser åt vardera håll. När vi kommer in i dom sista tio skälvande minuterna lyckas vi skapa ett par chanser och på en av dom lyckas Adam nicka fram bollen till Erik som kommer och stöter in 2-1. Otroligt skönt, och nu gällde det att hålla ut resten av tiden. Något vi lyckas med tack vare hårt jobb av alla och ett bra målvaktsspel av Robban i kassen.
Grymt skön seger trots att spelet inte stämmer stundtals och med det går vi förbi Torsås i tabellen.
Ny match på fredag när det är derby mot Sigfrid. Då krävs samma hårda jobb, attityd och förhoppningsvis lite bättre skärpa så ska vi göra allt för att åka hem med 3 nya poäng.