Matchen mot Torsås GOIF den 14/5

15 maj, 2022 Fotboll

Gårdagens match mot Torsås slutade med en riktigt härlig 3-1 seger. Vi startar matchen väldigt bra och kommer rätt in i försvarsspelet redan från början. Detta gör att vi vinner mycket boll och skapar en hel del lägen framåt också. Vi gör 1-0 genom Albin och det har vi med oss in i paus. En riktigt bra genomförd 1:A halvlek. Vi fortsätter lika påkopplade i andra och gör det fortsatt väldigt bra bakåt och har även fina kombinationer och chanser framåt. Erik löper sig loss och sätter ett friläge till 2-0 och av bara farten så gör Albin sitt andra för dagen och 3-0 i matchen. Vi har även bud på något mål framåt men istället så får Torsås en straff som Robban först räddar men som dom sedan slår in returen på. 3-1 och Engan och jag vid sidan hann bli lite nervösa men grabbarna på planen städade undan dom sista minuterna bra och 3 härliga poäng in på kontot. En väldigt bra genomförd match av alla och skulle kunna dela ut beröm till både den ena och den andra, men jag tycker att hela laget krigar så jäkla bra tillsammans. Alla på planen, alla som kommer in från bänken sliter och kämpar och det är verkligen kul att se. Grymt jobbat! Ny match på fredag mot Sigfrid hemma på vallen. Ses där!