Matchen mot St: Sigfrid

23 maj, 2022 Fotboll

Fredag match hemma på vallen, derby. Vinst Oslagbart!
St: Sigfrid stod som motståndare för A-laget under fredagskvällen och vi hade pratat om det innan att det förmodligen skulle bli en väldigt annorlunda matchbild jämfört med matchen mot Torsås. Och det blev det också, vilket gjorde att vi inte riktigt var påslagna och hade lite problem första delen av matchen. Det var mycket kamp och dueller och ganska ryckigt spel. Vi kommer bättre in i det längre fram och då är känslan att vi tar över lite och skapar ett par fina lägen framåt. Efter ett väldigt fint anfall där till sist Noel kommer fri längs sin kant och rundar kyligt målvakten och gör 1-0 så känns det som att det släppte lite. Albin rakar in 2-0 en stund senare och vi har ganska god kontroll. Paus och dags för lite vila. Vi vilade kanske lite väl mycket eller länge för bara några minuter in i andra halvlek så får Sigfrid en straff. En straff som Robban tar och den här gången är vi bättre med på returen och kan rensa bort den. Men slarvigt av oss att inte vara på tårna när andra halvlek startar och det får vi ta med oss till kommande matcher. Vi kommer in i det lite bättre även i andra efter en stund och Albin gör sitt andra för dagen efter ett skott en bra bit utifrån. Vi kontrollerar sedan matchen ganska bra och skapar en hel del lägen framåt för att göra kanske både ett och två mål till. Men matchen slutar 3-0 till hemmalaget och sett till hela matchen så gör vi en bra insats. Vi krigar, sliter och löper enormt för varandra och det är verkligen häftigt att se.
2 raka vinster, men 2 ska fasen bli 3!

Nästa match återigen hemma när Glömminge gästar oss