Matchen mot Rockneby

15 september, 2022

Match igen, denna gång mot Rockneby på hemmaplan.
Med lite nya positioner på vissa och många unga grabbar (plus en lite äldre comebackande brandman) i truppen då var det en tuff men härlig utmaning laget stod inför. Och det började bra, vi tog tag i matchen direkt och vann fler dueller, jobbade hårdare än motståndarna och på så vis skapade en hel del chanser också. 1-0 kommer genom ett bra inlägg där Dahl kan nypa dit den. 2-0 kommer genom Albin och av bara farten dunkar(!) Anton in 3-0 också med ett monsterskott. En väldigt bra första halvlek där vi kämpar och sliter för varandra i regnet.
Andra halvlek fortsätter ungefär likadant, Rockneby skapar några chanser och vi skapar några och vi borde väl kanske utökat ledningen på någon av dessa chanser. 3-1 kommer och det hann kanske bli lite nervöst för en stund men några minuter senare slår vi ytterligare ett jättefint inlägg där Albin nickar in den och där kändes matchen vunnen.
4-2 till sist och en bra genomförd match av alla unga killar ta för sig och ett par fina mål gav extra krydda till segern.
Ny match lördag, Vissefjärda borta.

Framåt AIF