Matchen mot Primetime

14 augusti, 2022

Efter några veckors uppehåll och välförtjänst semester och vila så var det återigen dags för match. Vi åkte till fina Fredriksskans och där väntade Primetime som motståndare.
Matchen igång och det kändes direkt att det här skulle bli en tuff kväll för bortalaget. Det såg lite ut som att vi fortfarande hade tankarna kvar på semestern. Det är såklart lite rostigt med första matchen efter ett tags vila och tyvärr kom vi inte alls in i det.
Primetime är vassa och med sitt snabba passningsspel skapade de en del chanser och vi hängde inte alls med.
1-0 kommer också och det är minst sagt bud på ännu mer. Vi lyckas skapa något läge och det sista som händer innan paus är att vi får en hörna som letar sig fram till Erik som stänker dit 1-1.
En första halvlek som är rent av dålig och där och då kände jag en stor besvikelse över att vi inte var beredda alls på att lägga ner något större jobb denna kväll och hur vi inte ställer upp mer för varandra i jobbet på planen.
VI pratar om det i paus och där och då kände vi nog allihop att det är dags att plocka fram lite stolthet, hjärta och den vanliga AIF-andan vi brukar ha och det kan man väl säga att vi minst sagt gjorde.
1-2 kommer genom Noel och fler chanser skapas för bortalaget och efter en lite svängig situation så lyckas Albin få in 1-3 via en hemmaförsvarare.
Ett helt annat jobb görs och vi löper, kämpar och sliter för varandra och på så sätt lyckas vi bromsa dom lite men också skapa dom här chanserna som vi lyckas vinna på.
Primetime skapar fortsatt en del chanser med skott i ramen både en och två gånger men försvaret gör det väldigt bra tillsammans med Robban i målet. Med lite blod, en hel del svett och nästan en tår med kanske så var det stängt i andra halvlek och det blir inga fler hemmamål. Vilken skön seger!
En konstig match med ett väldigt skönt resultat såklart, men det är ändå något vi måste ha med oss till kommande matcher att vi inte kan ge bort något på förhand genom att vara lite lata, ofokuserade, och nonchalanta över uppgiften.
Det är hårt jobb som gäller från alla och genom det hårda jobbet så ser vi också att vi kan slå alla, bara vi ger oss själva den chansen!
Nya träningar i veckan och sen ny viktig match mot Torsås på vallen.
Framåt AIF!
/Krille