Matchen mot Glömminge

29 maj, 2022 Fotboll

Gårdagens match mot Glömminge slutade i en sur och trist förlust. 0-6 blev det tillslut och det var inget som ville sig riktigt denna eftermiddag. Glömminge är bra det ska vi ge dom och vi kämpade hårt med vårat för dagen ganska så unga lag hela matchen. Vi gör det stundtals helt okej men vi är inte tillräckligt tuffa, resoluta och aggressiva vid situationer och tillfällen i matchen och då får vi några mål i baken och då är det tufft att resa sig mot ett så fysiskt och skickligt lag som Glömminge. Det är alltid surt att förlora och jag hoppas att vi tar den här förlusten som bränsle till kommande veckor och redan nu på fredag gör en bättre insats när Rockneby står för motståndet.
Vi hade trots förlusten en trevlig samling senare under kvällen med grymma hamburgare och CL- final i biosalongen i folkets hus.
Bra upp styrt där, och bra jobbat alla som hjälpte till under dagen nere på vallen! Grymt!

Framåt AIF!

/Krille