Match mot Vissefjärda

12 juni, 2022 Fotboll

Match igen och Vissefjärda stod för motståndet. Vi hade pratat innan om att vi ville göra en bra och jämn prestation för varandra och vi skulle visa direkt vilka det var som skulle ha den här matchen. Vilket vi också gjorde!
Första halvlek är vi väldigt bra och vi skapar en hel del chanser framåt och får också utdelning på dessa. Vi spelar också bra bakåt och på tavlan står det 4-0 i paus till hemmalaget efter att Anton A, Erik x 2 och Noel hittat nätet. Som nämnt innan, en väldigt bra halvlek och härligt att se viljan, attityden och inställningen vi pratade om innan matchen.
Andra halvlek mattas spelet av en aning och vi slarvar en del i passningsspelet och den sista skärpan finns inte riktigt där.
Vi får inte riktigt till det offensivt, vi skapar lite chanser och borde gjort något mål till men bakåt har vi kontroll och andra halvlek förblir mållös.
En härlig vinst och en bar genomfördmatch.

Ny match på torsdag mot Läckeby och då ska vi visa samma glöd igen, så går vi för 3 raka!

Framåt AIF