Match mot Vissefjärda

19 september, 2022 Fotboll

Lördag och match mot Vissefjärda på bortaplan.
Vi börjar matchen okej och gör tidigt 1-0 efter några minuter där Erik kan sätta dit bollen efter ett inlägg-
Med facit i hand kanske det var väl tidigt för vi får inte alls spelet att stämma efter det och frågan är om det tidiga målet gjorde oss lite bekväma och o ödmjuka. Man kanske trodde att det här skulle lösa sig självt…
Men Vissefjärda kämpar på bra och skapar en hel del chanser på oss också där vi nätt och jämnt lyckas freda vårat mål.
Vi har också en del chanser och borde väl gjort något mål till och då hade vi kanske fått bättre grepp om matchen.
Paus och fortfarande ledning 1-0. Vi är inte alls nöjda med vår insats så långt och pratar om vad vi behöver göra.
Andra halvlek startar och matchbilden är väl ungefär likadan, men det känns som att vi skapar lite mer chanser framåt utan att få in bollen. Det blir såklart frustrerande när vi inte lyckas få in 2-0, men vi känner att vi har det där momentet och kontrollen på matchen vi vill ha. Vi lyckas trots allt hålla vår ledning och vinna matchen.
3 poäng, men med en liten liten bitter smak av besvikelse över prestationen. Vi pratar efteråt om att det är ett bra tecken, att vi har krav på oss och vill ge mer för varandra. Det är bra och något vi ska ta med oss framöver.