Match mot Runsten/Möckleby IF

4 juli, 2022 Fotboll

En strulig uppladdning inför sista matchen innan uppehållet med väldigt många återbud och frånvaro. Men bredden i årets trupp
har vi pratat om förr. Den är grym!

Det var ett hungrigt och tappert gäng som tog sig över till ön där R/M stod för motståndet.
Matchen börjar och vi gör det väldigt bra. Vi är till skillnad mot Bäckebo-matchen ordentligt på tårna, följsamma i försvarsspelet och framförallt så jobbar vi hårt för varandra. Vi låter dom rulla och hålla i bollen men det är vi som har dom hetaste chanserna.
I minut 14 så får Jacke bollen ute till höger, bryter in med sin vänster och borrar in bollen fint över målvakten.
Vi fortsätter spela tight och kompakt och vi har ytterligare något läge framåt. Ledning 1-0 i paus och en bra genomförd första halvlek.
Andra halvlek börjar och vi kämpar på bra men det märks att värmen börjar ta ut sin rätt och vi börjar bli lite trötta.
Vi försöker hålla ihop det men i minut 60 kvitterar hemmalaget och tyvärr så orkar vi inte riktigt stå i mot. Ytterligare några minuter senare så gör även hemmalaget 2-1 vid en hörna och det gör att vi har lite uppförsbacke. Vi har inte den där riktiga energin och orken till att skapa dom där heta lägena för kvittering men med två tre hörnor i precis sista minuten så får vi ändå lite tryck på dom.
Tyvärr vill inte bollen in riktigt och matchen slutar 2-1. Tungt, när vi kämpar och sliter så tillsammans så hade poäng varit en fin belöning till grabbarna i laget för dagen.
Sista matchen för våren, och som jag sa till grabbarna efter matchen att nu struntar vi i fotboll ett litet tag, njuter av lite sol, bad och ledighet och sen kommer vi laddade till tänderna när det om några veckor är dags för träning igen.
Bra jobbat alla!

Vill önska alla grabbar i laget, övriga ledare och alla andra AIF:are en fin sommar så kanske vi ses på beachen i Alsterbro nu framöver.

Framåt AIF!

/ Krille