Match mot Påryd

24 juni, 2022 Fotboll

Match igen och denna gång serieledande Påryd på besök hemma på vallen.

Vi pratade innan om att vi hade allt att vinna och lovade varandra att slita och kriga och försöka störa dom ordentligt.
Och det tycker jag verkligen vi gjorde.
En bra första halvlek där vi spelar ett kompakt och tight försvarsspel. Vi kämpar och sliter i och ligger rätt bakåt och skapar också en del chanser framåt och det är så nära vid ett par tillfällen men bollen vill inte riktigt in. 0-0 i paus och en väldigt bra genomförd halvlek.
Starten på andra fortsätter ungefär likadant. Ganska jämn matchbild, Påryd med mer boll men vi lyckas ligga ganska rätt och skapar någon chans framåt med. En lite olycklig eller dråplig situation dyker sedan upp när vi har en bra chans framåt och Erik lyckas nicka förbi målvakten som sätter in en tackling när Erik är på väg förbi. Straff trodde alla, även Pårydarna, men spelet fortsätter och en kontring från bortalaget som till sist slutar med att en Påryds spelare blir fälld och straff till bortalaget istället. Surt och tungt såklart, när vi skulle haft den tidigare.
Matchbilden fortsätter bölja lite fram och tillbaka men bortalaget fick lite mer självförtroende av ledningsmålet och är bra. Vi skapar en del chanser och någon gång är väl till och med bollen och dansar på mållinjen.
I 75 minuten så blir det en omställning på oss när vi haft en bra period och skapat lite lägen och Påryd rullar in 2-0.
Det är väl sånt som man gör att man leder serien, man har lite medgång i rätt lägen.
Vi fortsätter att kriga för att få in en boll med Påryds målvakt gör det väldigt bra och står för ett par riktigt fina räddningar.
Matchen slutar 0-2.
En väldigt bra genomförd match och det känns som att vi hade kunnat stjäla poäng från dom, med straffen som uteblev och ett par riktigt heta chanser som tyvärr inte ville in. Påryd är väldigt bra, dom är både tunga att möta men samtidigt bra fötter och fart i spelet och det är bar gjort av oss att stå upp som vi gör.
En sista sak jag vill nämna, är att trots alla återbud och bortfall vi hade av olika anledningar till matchen så går nya, unga hungriga killar in och visar en jäkla moral och kämpaglöd och gör det skitbra. Mot serieledande Påryd!
Det visar att vi är en grym trupp där alla är med och bidrar och hjälper varandra! Härligt!
Till sist önskar jag alla spelare, övriga ledare och alla AIF:are en Glad Midsommar så ses vi på tisdag igen när Bäckebo
kommer på besök!

Framåt AIF