Match mot Möre

28 september, 2022 Fotboll

Vi hade pratat om Möre innan att det är ett enormt duktigt lag som gått som tåget nu på hösten. Vi bestämde oss för att försöka förstöra deras segersvit och alla var taggade till tusen.
Vi hade en liten period i början på matchen då vi inte riktigt kommer in i det och redan där gör Möre 1-0.
Efter det målet spelar vi upp oss rejält och ligger bättre i positionerna och skapar en hel del chanser framåt. Lite typiskt då att mitt i vår lilla press kontrar Möre och gör skickligt 2-0.
Vi krigar på väldigt bra ändå och tillslut lyckas Erik med ett fint mål innan paus och det var vi väl värda.
Andra halvlek startar och vi är fortfarande väldigt bra med i matchen. Vi spelar tight och bra försvarsspel och skapar också chanser framåt. Vi får många hörnor och har stundtals lite press på dom och tillslut så kommer äntligen kvitteringen via Noel. Så härligt när vi kämpar så!
Slutet på matchen blev dessvärre tråkigt. Vi har någon chans att t.om göra 3-2 och med någon minut kvar ska vi slå en snabb frispark som en Möre spelare blockar någon meter framför. Spela , skrek domaren och det ställde oss såklart. Mycket märkligt! Vi fick tag i bollen till sist, men fick inte upp bollen tillräckligt djupt i plan och Möre lyckas sno den och kontrar in 3-2. Så j… surt!
Besvikelsen var såklart gigantisk efteråt, men sett till helheten så var matchen från vår sida väldigt bra. Vi kämpar, sliter och spelar stundtals riktigt bra och tar oss framåt i banan på ett bra sätt. Det fanns en glöd som var magisk att se och som vi var stolta över efteråt. Trots resultatet!
Nya tag, framåt AIF!