Match mot Läckeby

19 juni, 2022 Fotboll

Inte fredagsmatch denna gång utan torsdagsmatch. Vi mötte Läckeby på bortaplan och gjorde även denna gång en bra första halvlek.
Försvarsspelet och målvaktsspelet är bra och vi skapar en hel del chanser framåt och får också utdelning och leder med 3-0 i paus.
Albin x 2 och Erik målskyttar.
I andra gör vi lite som matchen innan, går ner oss i tempo och aggressivitet och blir väldigt slarviga med bollen. Vi skulle behöva hålla lite mer i den och bevaka den lite mer men det känns lite stressat och Läckeby lyckas också på frispark reducera till 1-3 och det blev lite stirrigt för en stund. Vi lyckas reda ut det och släpper inte in mer och 3 poäng in på kontot.
En okej match, vi fick kriga på bra tillsammans på slutet och det gav oss 3 härliga poäng.

Nästa match väntar seriesuveränen Påryd som inte förlorat någon match hittills.
Kanske är det dags för det nu?