Match mot Bäckebo

3 juli, 2022 Fotboll

Under tisdagskvällen så var det dags för derby hemma på vallen när Bäckebo var på besök.
Matchen igång och starten är från vår sida ganska dålig. Vi är inte riktigt på tårna och förlorar mängder med närkamper och hittar inte alls rätt i försvarsspelet. Bäckebo har mest boll, skapar någon chans här och var men vi lyckas hålla tätt bakåt. Plötsligt dyker det upp ett läge för hemmalaget och Erik är kylig och skjuter långt utifrån 1-0. Rättvist? Nja!
Vi kämpar på och har med oss ledningsmålet in i paus.
Andra halvlek är ganska lik den första. Vi har inte den rätta energin och ser lite ovanligt sega och slitna ut vilket gör att vi inte alls kommer in i matchen. Vi fredar vårat mål ganska så bra och Bäckebo har lite chanser men lyckas inte kvittera. I sista skedet av matchen, med bara någon minut kvar får Bäckebo en frispark utanför straffområdet och efter mycket om och men så studsar bollen retligt in i mål.
Matchen slutar 1-1
En ganska dålig match från vår sida och vi kommer inte riktigt in i matchen någon gång. Surt förstås med den sena kvitteringen när vi trots dåligt spel lyckas hålla tätt hela vägen. Nästan..
Nya tag på lördag då det är sista matchen innan uppehållet.