Glömminge borta match

5 september, 2022 Fotboll

Ny match när vi åkte över bron där Glömminge väntade som motståndare.
Glömminge tar tag i matchen ganska direkt och vi lyckas inte riktigt hitta våra defensiva uppgifter och positioner.
Motståndarna för dagen är bra, väldigt bolltrygga men har också en tyngd i allt dom gör. Vi har lite svårt med duellspelet och får inte riktigt grepp om spelet och vi har svårt att komma in i det. 1-0 till hemmalaget kommer efter en frispark och en stund senare så är vi inte riktigt på tårna och 2-0 kommer efter en straffspark.
Paus och vi får chans både till vila och att prata ihop oss.
Starten på andra blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss när således 3-0 kommer bara fem minuter in i halvleken.
Vi får slita ont denna dag och har det ganska kämpigt med deras skickliga passningsspel och tyngd i spelet.
Sebbe får efter en olycklig situation syna det röda kortet och hade vi lite uppförsbacke innan så blev det ju inte
lättare med en man mindre.
Vi kämpar på bra och lyckas trots allt hålla emot efter det och 3-0 står sig allt jämnt när domaren blåser av matchen.
En ganska dålig insats, kort och gott där vi inte alls kommer upp i kampen, duellerna och det stora jobbet vi brukar göra.
När vi väl vinner bollen är vi alldeles för slarviga och ger bort den med en gång och det straffar sig som idag när man möter ett bar lag på andra sidan.
Nya tag, vi ska fasen kämpa lite hårdare, slita lite mer för varandra, lägga ner ett större jobb, så hoppas vi på ett bättre resultat kommande helg.
Idag måndag åker laget in och kikar på FF på Guldfågeln tillsammans sen gör vi en bra träningsvecka efter det.