Derby mot Sigfrid

5 september, 2022 Fotboll

Derby mot Sigfrid och det skulle visa sig bli en jämn tillställning.
Vi började helt okej och i första halvlek lyckas vi pressa dom ganska bra och vinner bollen ett flertalet gånger och kan hota med målchanser på dom. Sebbe lyckas slita till en boll i den offensiva pressen och rundar kyligt målvakten och gör 1-0. Vi skapar någon mer chans utan att få i bollen och 1-0 står sig till paus.
Andra halvlek och vi hade pratat om innan att sätta högsta fart och trycka in en boll snabbt och därmed kanske döda matchen.
Tyvärr så lyckas vi inte alls lika bra med press spelet i andra och Sigfrid tar över mer och mer och skapar en del chanser mot oss.
Robban gör ett par fina räddningar och vi lyckas sånär hålla ut hela vägen.
Men i 85 minuten lyckas vi tyvärr släppa till ett friläge och kvitteringen kommer. Snöpligt såklart i slutminuterna men kanske rättvist sett till matchen.
1-1 och en poäng i derbyt och nya tag nästa helg när Glömminge står för motståndet.

Framåt AIF